CUSTOMER RELATIONSHIP ASSESSMENT USING FUZZY LOGIC

 

 

Delia ROZOVLEAN[1],
A
lberth-Călin Vasiescu[2], paula Roxana kasai[3]

Abstract. Sustainability is an important approach for all organizations. Social responsibility is also included among the important principles of sustainability. This responsibility involves activities for employees, customers, society and other stakeholders. Communication with customers is important in transport companies. This research evaluates the quality of customer communication within a transport company and proposes improvements following fuzzy logic modeling. The results obtained show that customer relations must be constantly improved. Research limitations refer to the sample of companies involved in the present research.

 

Abstract. Sustenabilitatea este un demers important pentru toate organizatiile. Printre principiile importante ale sustenabilității, se înscrie și responsabilitatea socială. Acestă responsabilitate implică activități pentru angajați, clienți, societate și alte părți interesate. Comunicarea cu clienții este importantă în companiile de transporturi. Această cercetare evaluează calitatea comunicării cu clienții în cadrul unei companii de transporturi și propune îmbunătățiri în urma lodelării cu logica fuzzy. Rezultatele obținute arată relațiile cu clienții trebuie îmbunătățite constant. Limitările cercetării se referă la eșantionul de companii implicate în cercetarea prezentă.

 

Keywords: communication, sustainable development, costumer, optimization, intelligent management, quality.

 

DOI          10.56082/annalsarscieng.2024.2.55

 

 

Abstract Article                                                                         Volume 16 No 2 – 2024                                



[1] Ph.D. Student, Faculty of Management in Production and Transportation, Politehnica University of Timisoara, (delia.rozovlean@upt.ro).

[2]Student, Faculty of Management in Production and Transportation, Politehnica University of Timisoara, (alberth.vasiescu@student.upt.ro).

[3] Ph.D. Student, Faculty of Management in Production and Transportation, Politehnica University of Timisoara, (roxana.kasai@student.upt.ro).