CUSTOMER RELATIONSHIP ASSESSMENT USING
FUZZY LOGIC
Delia ROZOVLEAN[1],
Alberth-Călin Vasiescu[2],
paula Roxana kasai[3]
Abstract. Sustainability is an
important approach for all organizations. Social responsibility is also
included among the important principles of sustainability. This responsibility
involves activities for employees, customers, society and other stakeholders.
Communication with customers is important in transport companies. This research
evaluates the quality of customer communication within a transport company and
proposes improvements following fuzzy logic modeling. The results obtained show
that customer relations must be constantly improved. Research limitations refer
to the sample of companies involved in the present research.
Abstract. Sustenabilitatea este
un demers important pentru toate organizatiile. Printre principiile importante
ale sustenabilității, se înscrie și responsabilitatea socială. Acestă responsabilitate implică activități
pentru angajați, clienți, societate și alte părți
interesate. Comunicarea cu clienții este importantă în companiile de transporturi. Această cercetare evaluează calitatea comunicării cu clienții în cadrul unei companii
de transporturi și propune îmbunătățiri
în urma lodelării
cu logica fuzzy. Rezultatele obținute arată că relațiile cu clienții trebuie îmbunătățite
constant. Limitările cercetării
se referă la eșantionul
de companii implicate în cercetarea prezentă.
Keywords: communication, sustainable development, costumer, optimization, intelligent
management, quality.
DOI 10.56082/annalsarscieng.2024.2.55
[1] Ph.D. Student, Faculty of Management in Production and Transportation,
Politehnica University of Timisoara, (delia.rozovlean@upt.ro).
[2]Student, Faculty of Management in Production and Transportation,
Politehnica University of Timisoara, (alberth.vasiescu@student.upt.ro).
[3] Ph.D.
Student, Faculty of
Management in Production and Transportation, Politehnica University of
Timisoara, (roxana.kasai@student.upt.ro).